czwartek, 27 lutego 2014

czytamy...

 Od dłuższego czasu nie wpadła mi w ręce książka, którą bym "pożarła" jednym tchem. Czytam dużo, ale niewiele książek jest w stanie mnie oderwać od rzeczywistości. Nie mam określonego typu literatury. Lubię zwykłe romansidła, lekkie i do poduszki, horrory, fantastykę, ale czasem też sięgam po wydania bardziej ambitne, coś znaczące. Jedno jest pewne - każdą książkę czytam "od deski do deski".
 W końcu natrafiłam na "Tajemnice Kopernika" autorstwa Jean Pierre Lumineta. Wydanie poniekąd historyczne, naukowe a za takimi wydaniami nie bardzo przepadam, mimo to treść mnie kompletnie wciągnęła.
Autor w barwny sposób opisuje burzliwe i fascynujące życie Kopernika, który wśród XV-wiecznych zawirowań politycznych i religijnych, dokonuje rewolucyjnego odkrycia, na zawsze zmieniające myślenie człowieka o świecie.
 O Koperniku wiedziałam dużo, przynajmniej tak mi się wydawało. :)
 Dopóki nie przeczytałam tej książki.

"W tej fascynującej podróży po świecie nauki i historii oraz ówczesne obyczaje i sekrety dworów królewskich docieramy do serca epoki wielkich zmian, stając się świadkami walk naukowców i teologów , co pozwala zrozumieć i odkryć znaczenie tajemnicy Kopernika."

polecam...:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz